Матни равон

Аз сулҳ нагӯед дигар, ҷониби ҷангед,

Паймони шумо зоеъаи қоғазу ранг аст.

Ҳам матлабу ҳам мазҳабатон курсиву ҷоҳ аст,

Бандед даҳанҳо, ба худо мояи нанг аст.

Фаридун Раҳнавард.

Кӯшиши сеюми Муҳиддин Кабирӣ барои созмон додани ҳадди ақалл Иттиҳоди қалбакии неруҳои мухолифини Тоҷикистон низ ба таври олӣ ноком шуд. Расо як сол қабл, пас аз он ки Кабирӣ дар Аврупо мустақар шуд, кӯшиши зиёд кард, ки дар ин шаҳри Германия Иттиҳод ташкил намояд. Намояндагони Кабирӣ аз роҳбарони Созмони неруҳои созандаи Тоҷикистон, Ҳаракати Ватандор ва Гурӯҳи 24 қотеона хоҳиш мекарданд, ки дар Форуми баргузорнамудаи ӯ иштирок намоянд. Атовуллоев таклифи онҳоро нодида гирифт, бачаҳо аз Гурӯҳи 24 баъд аз иштирок дар Форум, ки ба саҳнасозӣ ва таърифу тавсифи Кабирӣ табдил ёфт, сареъ изҳор доштанд: «Пас аз ин мо бо Ҳизби наҳзат ҳеҷ гуна равобит нахоҳем дошт!» Ин дар ҳолест, ки одамони Кабирӣ ба онҳо кӯҳи тиллоӣ ваъда карда буданд: «Бо мо ҳамроҳ шавед, таги пул мемонед!» Дар ҳақиқат дар масъалаи пул Кабирӣ ҳеҷ мушкиле надорад. Эрон фаъолияти ӯро валинеъматона маблағгузорӣ мекунад.

Он вақт кӯшиши ташкили Иттиҳод ба нокомӣ дучор шуд. (Шарҳи муфассал дар ин бора, дар саҳифаи фейсбуки ман, 4 сентябри соли 2017)

Сентябри соли 2017 Кабирӣ маротибаи дуюм кӯшиш кард, ки дар Варшава Иттиҳод ташкил кунад ва барои ин ду баҳона дошт - чорабинии яке аз сохторҳои САҲА (БДИПЧ) ва солгарди Истиқлолияти Тоҷикистон. (Бояд гуфт, ки чорабинии мазкур, ки дар он Кабирӣ баромад дошт, аз ҷониби таблиғгарони дурӯғини ӯ ҳамчун нишасти САҲА баён карда шуд). Ба ҳамаи чеҳраҳои саршиноси тоҷик дар Аврупо ва Россия боз даъватнома фиристода, ваъда карданд – биёед, ҳамаи харҷ ба зиммаи мост. Онҳое ба ин дом афтоданд, ки аз ҳисоби дигарон сайр карданро дӯст медоранд. Атовуллоев ин дафъа ба даъват зуд ва дар шакли дағал посух гардонид – бо шумо будан шармандагист! Ҷавонон аз Гурӯҳи 24 ҳам ҳамин гуна посух доданд.

Он вақт дар Варшава ҳуш аз сари Кабирӣ парид ва ба ҷонибдоронаш изҳор дошт, ки шояд ба истеъфо равад. Ба гуфтан гуфт, аммо агар хоҳиши

зиёд ҳам дошта бошад, ӯ наметавонад тиҷорати дар асоси сиёсат бунёдкардаашро канор гузорад. Зеро дасту пойи ӯ аз ҷониби хадамоти махсуси эронӣ баста аст – пули зиёдро ба ҳаво бод медиҳанд, аммо натиҷа куҷост? Иттиҳод куҷост? Дар ҳолати яъсу навмедӣ ӯ иттиҳодияҳои қалбакии Озодандешон, Ислоҳотхоҳон ва Дастгирии муҳоҷирони меҳнатиро ташкил намуд.

- Инҳо фарзандони ҳаромии Ҳизби наҳзат ва Кабирӣ ҳастанд,-чунин гуфт як нафаре, ки аз ин ҳама бозиҳо огоҳ буда, бо шахсони атрофи ӯ наздикӣ дорад.- Тоҷиконе, ки дар Аврупо байни муҳоҷирони тоҷик обрӯву эътибор доранд ё намехоҳанд ба сиёсат сару кор гиранд, ё хоҳиш надоранд, ки бо Кабирӣ ҳамкорӣ дошта бошанд. Ва ин созмонҳое, ки расман ташкил шудаанд, дар ниҳоят барои ташкили Иттиҳоди зикргардида аст.

Аммо бо роҳбарони дурӯғин ин созмонҳо боз ҳам ноком хоҳанд шуд. Барои мисол, Шарофиддин Гадоев. Шарофиддин, ки собиқ ронандаи Умаралӣ Қувватов буда, бесавод аст ва на забони русиву на тоҷикиро медонад, барои Кабирӣ сарбории зиёдатӣ аст. Ба матлабҳое, ки дар шабакаҳои иҷтимоӣ нашр мешаванд, аз номи ӯ нафари дигар шарҳ менависад. Мусоҳибаи ӯро нафари дигар омода мекунад. Ва ин нафар на танҳо савол омода мекунад, ҳатто посухҳоро низ худаш эҷод менамояд. Баъзан Шарофиддин бесаводии худро ба намоиш гузошта, бо забони шикаста менависад: «Акам мада тилфон кад. Гуфт шерои нар ма бо шумоюм. Биёен чигарша меканем, шашликш мэкнем!» Ин гуна шарҳро ӯ пас аз мутолиаи мусоҳибаи Абдулмаҷид Достиев дар сомонаи «Озодӣ» навист.

Ва ана ҳамин Шарофиддин – ислоҳотхоҳ аст! На танҳо ислоҳотхоҳ, балки сардори ҳамаи ислоҳотхоҳон дар созмони дурӯғинашон аст! Тавре Додоҷон Атовуллоев истеҳзоомез иброз медорад, Шарофиддин – оянда ислоҳотхоҳ, наметавонад барои худ муайян созад, ки калимаи рушд чӣ маънӣ дорад – ҳасиб ё ҳасибча? Акнун тасаввур намоед Шарофиддин ва Исфандиёри Назар, ки маълумоти олӣ дорад, шоири бомаҳорат ва публисист асту барои ташриф ба Дортмунд даъват шуда буд – ҳаммаслаканд! Исфандиёр! Узр мехоҳам, агар Шуморо таҳқир карда бошам!

Чанде пеш ба ман дӯстон барномаи конфронс ва рӯйхати иштирокчиёни онро фиристоданд. Дар ин рӯйхат номи Ҳафиз Бобоёров ва Додоҷон Атовуллоевро дида, дар ҳайрат афтодам. Дарҳол ба Додоҷон

занг задам: «Дар конфренсия дар бораи чӣ суҳбат мекунед?»,-аз ӯ пурсидам. Чунин посух дод:

- Шаби 14 ба 15 июл ман лаҳзае хоб накардам! Бе ист ба занги телефонии дӯстон аз тамоми гӯшаву канори олам посух додам, ки худи ҳамин саволро медоданд. Ман босаброна фаҳмонидам, ки таклифро қатъиян рад кардам ва дар ин ҷамъомад иштирок намекунам. Бисёриҳо ба ман бовар намекарданд ва баргашта мепурсиданд, ки номат дар рӯйхат ҳаст, чаро иштирокатро пинҳон мекунӣ? Субҳ маҷбур шудам дар фейсбук бо изҳорот баромад кунам ва шарҳ диҳам, ки таклифи иштирок дар ин ҷамъомадро қатъиян рад кардам. Номҳои Ҳафиз Бобоёров, Абдуазими Абдуваҳоб ва ман дар рӯйхат ҳамчун фиреби назар ворид карда шудааст, то ки нафарони шубҳадошта дар конфронс иштирок намоянд. Бо дидани номҳои боло онҳо шояд ба Дортмунд ташриф меоварданд. Ба як нуктаи дигар таваҷҷуҳ намоед – ҳамаи онҳое, ки дар рӯйхат ҳастанд, ҳамчун шахсони одӣ зикр карда шудаанд. Танҳо Кабирӣ ҳамчун Устод Муҳиддин Кабирӣ зикр ёфтааст. Таблиғгарони бесавод ӯро аз ҳама баромадкунандагон боло мегузоранд ва ишора менамоянд, ки «мо шуморо даъват кардем, лекин ҳамаи шумо аз пешвои мо поёнед ва бояд инро эътироф кунед».

Ҳамаи тоҷикони саршиноси дар Аврупову Русия истиқоматдошта, Ҳаракати Ватандор, Иттиҳоди неруҳои созандаи Тоҷикистон ва Гурӯҳи 24 ба Кабирӣ барои намоиш лозим буд. Агар ҳамаи даъватшудагон ба Дортмунд ҳозир мешуданд, он ҷаласаро ба навор мегирифтанд ва ба хоҷагони худ мефиристоданд, ҳамчун далел – мана, эътилофе, ки аз мо талаб доред, ташкил шуд! Ва Муҳиддин Кабирӣ пешвои он аст! Супориши шуморо иҷро кардем! Пагоҳ бигзор ин эътилоф пароканда шавад – ин дигар муҳим нест.

Ҷамъомад дар Дортмунд – фитнаи номуваффақи навбатии Кабирӣ аст.

Боз як сабаби дигаре ҳаст, ки наметавонам бо Кабирӣ якҷо бошам. Аллакай се сол мешавад, ки нафарони наздики ӯ дар шабакаҳои иҷтимоӣ сиёҳкунии маро қатъ намекунанд ва ба таҳқир ва тӯҳмат дар ҳаққи ман пардохтаанд. Дар баробари ин, одамони дигари ӯ маро даъват мекунанд, баъзан илтиҷо менамоянд, ки бо онҳо бипайвандам. Дар ин духӯрагӣ мантиқро мебинед? Посухи ин суол дар ихтиёри шумост!»

Конфронсро ифтитоҳ карда, роҳбари кумитаи ташкилӣ Муҳаммадсаид Ризоӣ қайд кард, ки дар толор 300 нафар иштирокчӣ ҳузур доранд. «Ба Худо қасам мехӯрам, ки дар он ҷо 65-70 нафар итирок дошт!,-

гуфт яке аз иштирокдорон.- Вақте Ризоӣ 300 нафар гуфт, беихтиёр ба атроф назар кардам. Охир дар толор чанд маротиба камтар одам ҳузур дошт!»

«Ҳукумати оилавӣ», «ҳукумати фасодзада» - ин ибораҳо аз забони қариб ҳамаи баромадкунандагон садо медод. Худи шумо кистед? Кӣ ба шумо ҳуқуқ дод, ки аз худ додрас (судя) тарошед? Як маротиба ба оина нигаред – ҳамаи роҳбарони ҳизбатон аз як авлоданд. Дар мавриди фасод бошад, мансабдорони имрӯзаи тоҷик ба роҳбарони шумо шогирд ҳам шуда наметавонанд. Давоми 5 сол дар Афғонистон онҳо ба дуздии маблағҳое машғул буданд, ки аз ҷониби сарчашмаҳои ҳукумативу ғайриҳукуматӣ барои гурезагон интиқол мешуданд. Баъдан, соли 1997 ба Тоҷикистон ҳамчун шахсони сарватмандтарин баргашта, дар Комиссияи оштии миллӣ коррупсияро қонунӣ карданд – вазифаҳоро тибқи квотаи 30- дарсада ошкоро мефурӯхтанд. Роҳбари кунунии шумо Муҳиддин Кабирӣ – коррупсионери сатҳи ҷаҳонӣ аст. Муборизаи ӯ барои мансабро кишвари хориҷӣ маблағгузорӣ мекунад. Дар ҳоле ки давлати Эрон дастгирии молии Кабириро пинҳон намекунад, худи ӯ бе ҳаё ва ҷиддан ҳақиқатро пинҳон менамояд.

Дар дилхоҳ кишвари мутамаддини ҷаҳон неруҳои сиёсие, ки аз хориҷа маблағгузорӣ мешаванд, ғайриқонунӣ эълон гардида, муассисони он ба ҷавобгарии ҷиноӣ кашида мешаванд. Барои мисол дур намеравем. Вақте муайян гардид, ки президенти собиқи Франсия Николя Саркозӣ дар маъракаи пешазинтихоботии худ аз маблағҳои Муаммар Қаззофӣ истифода кардааст, нисбат ба ӯ дарҳол парвандаи ҷиноӣ боз карда шуд ва ӯ ба мурдаи сиёсӣ табдил ёфт. Солҳои зиёд гузашт, Қаззофӣ дигар зинда нест, Саркозӣ ҳам президент нест. Чанде пеш ӯ дар хусуси бозгашташ ба саҳнаи сиёсӣ лаб кушод ва пушаймон шуд. Дарҳол ба суду прокуратура даъват карданд.

Мақомоти тоҷик давоми 20 сол ба Ҳизби наҳзат иҷоза доданд, ки аз ҳисоби маблағҳои сарпарастони хориҷӣ дар Тоҷикистон фаъолияти қонунӣ дошта бошанд ва мағзшӯӣ кунанд. На фақат иҷоза доданд, балки нози ӯро бардошт карданд. Дар ин муддат насли ҷавоне бо майнаи шахшудаву қолабӣ ва орӣ аз тавони андеша ба воя расид, ки кӯр-кӯрона саҷда карда метавонистанду бас. Қобилияти мустақилона андеша кардан ва ба ҳақиқат расидани ин наслро замони таваллуд куштаанд. Ин ҷавонон калимаи коммунистро (онҳо кумунист талаффуз мекунанд) чунон бо танаффур ба забон меоранд, ки назди онҳо нафрати ровиёни майдонҳои Душанбеи солҳои 1992 ҳеҷ арзиш надорад. «Хизби манҳуси коммунист!!!» -

бо ҳаёҳуй дод мезаданд онҳо. Аз фурӯпошии Иттиҳоди Шӯравӣ 27 сол сипарӣ шуд, Ҳизби коммунисти Тоҷикистон ҳам фаъолияти камранг дорад, аммо образи манфури душман аз насл ба насл мерос мемонад. Дар ҳамин ҳол Кабирӣ ва ҷонибдорони ӯ аз такрор хаста намешаванд – дарҳои мо барои одамони гуногунандеша боз аст.

Акнун мустақиман ба Муҳиддин Кабирӣ муроҷиат мекунам.

- Муҳиддин! Ту шармандаи миллатӣ! Барои он ки ту дар атрофат шармандаҳоеро ҷамъ кардаӣ, ки барои пул омодаанд ҳар корро анҷом диҳанд – дурӯғ гӯянд, туҳмат кунанд ва хиёнат намоянд!

-Ту Ватанфурӯш! Зеро ту хуб медонӣ, ки хоҷагонат бо дастони ту мехоҳанд дар Тоҷикистон боз як табаддулоти хунин анҷом диҳанд. Онҳо ба ту барои омода кардани инқилоби хунини нав пул медиҳанд!

- Ту хоини рақами 1 байни сиёсатмадорони тоҷик ҳастӣ, агар туро сиёсатмадор гуфтан ҷоиз бошад. Магар ту набудӣ, ки аз эътимоди Раҳматулло Зоиров истифода кардӣ ва вақте ба эътилофи соли 2013 ташкилкардаат ворид шуд, ӯро фурӯхтӣ? Баъд аз ин дар конфронси Дортмунд бе шарму ҳаё аз ӯ мактуби табрикотӣ интизор шудӣ? Ҳаволаи Зоиров ба Худост, ӯ сиёсатмадорест аз лагери дигар. Ту ҳаммаслакони худро, ки ба иғвоят барои кӯшиши табаддулоти давлатӣ дар соли 2015 бовар карданду имрӯз барои ин бо қимати ҳаёти худ дар маҳбасҳои Тоҷикистон нишастаанд, низ фурӯхтӣ. Ту онҳоро гаравгон гузоштиву амнияти худро таъмин намудӣ. Чӣ гуна пастӣ! Нақша пастфитратона тарҳрезӣ шуда буд – агар табаддулот сурат мегирифт, ҳамчун роҳбари Ҳукумати муваққатӣ ба Тоҷикистон бармегаштӣ, агар на, ҳамсангаронат ҷазо мегиранд, на ту! Ҳамин тавр ҳам шуд.

- Вақте Ҳафиз Бобоёров ба даъвати одамонат ҷавоби рад дод ва сабабашро низ эълон кард, ҳаммаслакони ту, бо оғози маъракаи сиёҳкунӣ ва ифротгаро муаррифӣ кардани ӯ, бори дигар чеҳраи аслии худро ба намоиш гузоштанд. Шумо воқеан ба шиорҳои классикии солҳои навади худ, ки дар майдонҳои Душанбе садо медоданд, содиқ ҳастед: «Ҳар касе бо мо нест, душмани мост!» Наҳод то ҳол ту ва ҳаммаслаконат дарк накардаед, ки бо сиёҳкунии Бобоёров дар чашми тоҷикони мунаввар эътибори худро ба хок яксон кардед?!

Давоми сол, ки шумо ӯро барои пайвастан бо худ даъват мекардед, ӯ одами соҳибэътибор буд. Вақте, ки даъвати шуморо рад кард, ҳамон лаҳза ба душман табдил ёфт. Бобоёров – муҳаққиқи боистеъдод, нафари пок ва одами соҳибэҳтиром, бо мавқеи мушаххаси шаҳрвандӣ аст, ки тоҷиконро дар Аврупо ба таври шоиста муаррифӣ мекунад!

– Бас аст! – хитоб кардӣ ту дар Дортмунд. Бо ин сухани худат ба ту муроҷиат мекунам – бас аст! Бас аст дурӯғ гуфтан, хиёнат ва ватанфурӯшӣ кардан, ба чашми ҳамватанон хок пошидан! Суиистифода аз созишномаи соли 1997 бас аст! Иттиҳоди нерӯҳои мухолифин пас аз тақсими мансабҳо худ барҳам хӯрд. Ҳамаи он муборизони роҳи Ислом, ки барои озодӣ ва демократия мубориза мебурданд, пас аз ворид шудан ба утоқҳои шинаму барҳаво, ки барояшон котибаҳо чой меоварданд ва нишастан ба мошинҳои хидматӣ, фаромӯш карданд, ки барои чӣ мубориза мебурданд. Ҳар яки онҳо барои ҳарчи бештар дар мансаб нишастан, дар алоҳидагӣ кӯшиш мекарданд ба Президент Эмомалӣ Раҳмон писанд оянд.

- Ту бо онҳое мемонӣ, ки ҳоло дар атрофат ҳастанд. Агар ягон нафари дигар ба ту ҳамроҳ шавад, дақиқ нафаре хоҳад буд, ки мисли атрофиёнат ҳаст. Агар нафаре пинҳонӣ ба ту ҳамроҳ шавад, мисли политтехнологи ту, пас яқин ӯ дар андешаи суғуртаи худ аст. Бо умеде, ки агар хоҷагонат аз ту рӯ гардонанд, номаълум аз пинҳонгоҳ мебарояд, то ки сарпарасти дигаре пайдо кунад.

- Ту ягон вақт Иттиҳод ташкил менамоӣ. Лекин ин Иттиҳоди дурӯғин ва тахайюлӣ барои додани ҳисобот ба сарпарастонат хоҳад буд. Одамоне, ки нисбат ба тақдири ояндаи Ватани худ бефарқ нестанд, ҳеҷ гоҳ бо ту нахоҳанд буд.

Тақдири ту ҳамин гуна ҳаваснокарданӣ аст!

Дар толори хурди мақомоти иҷроияи ҳокимияти давлатӣ ҷаласаи фаъолон  бо иштироки муовин, роҳбари дастгоҳ, мудирони шуъбаву бахш, роҳбарони воҳидҳои сохторӣ, мақомоти қудратӣ, корхонаву ташкилот, раисони ҷамоти шаҳракҳо, вакилон ва намояндагони соҳаҳои хоҷагии халқи шаҳр таҳти раёсати Раиси шаҳри Гулистон Матлубахон Амонзода баргузор гардид.

Дар ҷаласа натиҷаҳои фаъолияти соҳаҳои хоҷагии халқи шаҳр дар давоми нимсолаи якуми соли 2018 мавриди баррасӣ қарор гирифт.

Кабирї аз ислом даст кашид,

аммо боз њам касе ба ў бовар накард

(Ё чаро љамъомади нањзатиён дар Дортмунд шикаст хўрд?)

Њафтаи гузашта дар шањри Дортмунди Олмон љамъомади боќимондањои ташкилоти экстремистию террористии Њизби нањзати исломї баргузор шуд. Дар он раиси гурезаи нањзат М.Кабирї як гурўњи хурди шахсони беному нишон ва мазҳабфурӯшро љамъ карда, бори дигар кўшиш кард, ки дар атрофи худ як эътилофи ќуввањои зиддимиллї ва зиддидавлатиро ташкил кунад. Аммо ин наќшаи ў ва хољагонаш бори дигар шикаст хўрд.

Идомаи чунин талошњо маънои онро дорад, ки мутаассифона, нањзатиён ва пуштибонони онњо иштибоњоти фоњиши худро, ки солњои навадум боиси 150 њазор кушта, як миллион гуреза ва дањњо њазор ятиму бепарастор дар Тољикистон шуда буд, дарк накарда, дар пайи ислоњи он нестанд. Баръакси ин, се соли ахир М.Кабирї ва њаммаслаконаш, бо истифода аз пуштибонии сиёсї, идеологї, молиявї ва њуќуќии кишвари барои ҳама маълум љамъомадњо доир карда, талош доранд, ки миёни љомеа љойгоњ касб намоянд. Љамъомади навбатии ТТЭ ҲНИ дар Дортмунди Олмон низ аз љумлаи талошњои љон бахшидан ба ин љасади мурда буд, ки нобарор анљомид. Барои шарњи он шикасти нањзатињо, чанд андешаи мушаххасро дар бораи ин нишаст баён медорем:

1. Сомонањои нањзатї аз њузури 300 нафар дар љамъомади Дормунд љор мезананд, дар њоле ки дар он ҳамагӣ то 60 нафар њузур доштанд, ки аксаран, наздикону пайвандон ва хешону аќрабои роњбари нањзатињо мебошанд. Аз ин лињоз, изњори назари ин гурўњи кучакро наметавон “ҳамоиш” номида, дар атрофи он њангомасозї кард.

2. Љонибдорону њаммаслакони М.Кабирї, хусусан нафароне, ки тољик нестанд ва дар Тољикистон иќомат накардаанд, вазъияти љумњуриро дуруст арзёбї карда наметавонанд. Суботу осудагию амнияте, ки дар ќаламрави љумњурї њукмфармост, дар ками андар кам давлатњои љањонї ба назар мерасад. Аммо гурўњњои дар хориљ мустаќарбуда ва минљумла, «коршиносони худї»-и онҳо ба ояндаи неки давлати мо бо назари манфї менигаранд. Оё  њамин  аст оини  ватандорӣ ва рисолати шаҳрвандии онњо? Ватанро  ба  љои  обод  кардан  ба вайрона  табдил  доданд ва боиси  марги  њазорон њазор  мардуми бегуноњ  шуданд. Магар  таќозои  дини  мубини  ислом њамин аст?  Не, албатта не!  Ин  таќозои  дили  чанд  мазњабфурўши нањзатист!

3.Љамъомади Дормунд, ки онро метавон «мањфили хонаводагї» номид,  ба њадафи асосї - ташкили ИНОТ-2 ва дар раъси он ќарор гирифтани ТТЭ ЊНИ нарасид. Тири наҳзатиҳо ва хоҷагонашон хок хӯрд. ТТЭ ҲНИ бо ирсоли даъватномаҳои бешумор хеле талош карда буд, ки дар нишасти мазкур теъдоди ҳар чӣ бештари тоҷикистониёни бурунмарзӣ ва намояндагони тамоми ниҳодҳои мухолифи Ҳукумати Ҷумҳурии Тоҷикистон ширкат варзанд, аммо бархилофи ин саъйу талошҳои чандинмоҳаи онҳо, бархе аз афроду ниҳодҳои мухолифандеши тоҷик на фақат дар ин ҳамоиш иштирок накарданд, балки расман мухолифати худро нисбат ба баргузории он ва ҳамчунин таъсиси дигарбораи ИНОТ изҳор доштанд.

Дар ин нишаст, аз љумла муњољирони корї, баъзе созмонњои дигари тољикї, мисли намояндагони "Гуруҳи 24” ва Анҷумани нируҳои созанда иштирок надоштанд. Зиёиёни тољикистонии муќими Аврупо, аз љумла Исфандиёр Назар, Бахтиёр Аминї, Њафиз Бобоёр, Темур Варќї, Равшан Темуриён, Алим Шерзамонов, Додоҷони Атовулло ва амсоли инњо, бо он ки ба ҳамоиш даъватї буданд, дар он ширкат наварзиданд. Чанд нафаре аз онҳо дар 25-километрии Дормунд гирд омада, нишасти худро шўхиомез «Боѓ» унвон карданд ва зери чатри нањзат нарафтани худро љасурона, бо аксҳо нишон доданд.

Зиёиён хатои пешгузаштагонро такрор накарданд. Зеро ба хубї дарк кардаанд, ки ТТЭ ЊНИ як гурӯњи террористон асту бас. Террористоне, ки ғайринаҳзатӣ барояшон танҳо “атеист” асту  “зардуштї”. Дар кӯчактарин лаҳзаҳои ростомада, ҳар як наҳзатӣ, аз ҷумла худи Кабирӣ омода аст онҳоро сангсор намояд. Чуноне, ки як дафъа дар солҳои 90-ум баъзе зиёиён бо онҳо дар майдон буданд. Ва чун наҳзатиҳо худро ҳокими даврону замон эҳсос карданд, ҳамон лаҳза нони зиёиёни дар қабаташон нишастаро ҳаром ва худашонро “кофир” ҳукм карданд. Ширкат варзидан дар њамоиши наҳзатиҳо бешак маънои террорист шудану бо террористон пайвастанро дорад.

4. Боќимондањои ТТЭ ЊНИ то ҳол собит карданӣ мешаванд, ки террорист нестанд. Дар ҳоле ки ин њаќиќат барои тамоми мардуми Тољикистон маълум буда, созмонњои бонуфузи сиёсї, иќтисодї ва интизомие аз ќабили Созмони Њамкорињои Шанхай, Созмони Паймони Амнияти Дастаљамъї (СПАД-ОДКБ) ва ИДМ бо беш аз 3,5 миллиард аҳолӣ, онҳоро чун ташкилоти террористию экстремистї эълон намудаанд.

Ин ташкилоти террористӣ на фақат бар хилофи манофеи миллии мо амал мекунад, балки ҳамзамон дар сатҳи минтақа низ бо шабакаҳои маъруфи террористии бунёдгаро ҳамкорӣ карда, боиси идома ёфтани даҳшатпарокании ҷангҷӯёни Давлати исломӣ мегардад. Мутобиқи омори расмӣ аксари шаҳрвандони Тоҷикистон, ки аз гумроҳӣ ба сафи ҷангҷӯёни Давлати Исломӣ пайвастанд, аслан ё аъзои ТТЭ ҲНИ буданд, ё зери таъсири он мондаанд.

Ташкили ин ҳамоиш, роњбарии корҳои тадорукотии он, аз ҷумла пардохти хароҷоти равуои иштирокдорони он аз кишварњои гуногун  нишондињандаи идомаи сармоягузории фаъолияти ЊНИ аз тарафи кишвари маълум ва дастгирии ин кишвар аз терроризми байналхалќї мебошад.

Мутаассифона, созмону ташкилотњои урупоие њастанд, ки ба хотири бозињои геополитикї ва манофеи сиёсию иќтисодї нањзатро ба сифати бозича ва фишанги таъсиррасонї мавриди истифода ќарор медињанд. Ин њолатро рањбарияти нањзатї хуб медонад, вале онњо, ки сарнавишти худро ба пайсаи хољагонашон фурўхтаанд, танњо як роњ доранд: то љон дар рамаќ доранд, бо хољагони худ њамкорї карда, дар расонањо њангомасозї ва иѓвогарї менамоянд.

5. Стратегияи асосии нањзат ба даст овардани ќудрат ва барпо намудани давлати исломї дар Тољикистон буда, ин барномаро тавассути дарёфти маблаѓ, эљоди тавтеа, иѓвогарии матбуотї, ноором сохтани авзоъ дар минтаќа ва ѓайра роњандозї менамояд. Аммо дар љамъомади Дормунд Кабирї бо њиллаи навбатї баромад карда, вожаи калидии «ислом»-ро аз барномаи худ њазф кард. Ў расман эълон кард, ки ЊНИ аз маќсади асосии худ, яъне сохтани давлати исломї дар Тољикистон даст мекашад ва ба њамсафонаш намоишкорона дастур дод, ки дигар ин маќсади њизбро ошкоро эълон накунанд. Вай бо ин макри навбатї мехост ба ду њадаф бирасад: Якум, мехост ташкилоти оилавию террористии худро дар назди хољагони аврупоияш њамчун як созмони дунявию демократї нишон дињад. Дуюм, мехост бо ин доми навбатии худ муњољирони мењнатї ва зиёиёни муњољирро ба зери нуфўзи нањзат дароварда, бо онњо “эътилоф”  сохта, боз аз онњо истифода намояд.

Аммо љамъомади Дортмунд нишон дод, ки ин тактикаи нањзатї натиља надод ва касе ба њиллаи навбатии Кабирї бовар накард. Ў натавонист ин дафъа муњољирони тољик ва зиёиёни миллии муќими Аврупоро ба доми худ дарорад. Зеро њама аз таърих медонанд, ки мањз њамин њилларо охундњо дар инќилоби соли 1979 истифода карда буданду роњбарони нањзатї дар ваќти сохтани ИНОТ дар соли 1993. Онњо аз нерўњои демокртї ва рўшанфикрони миллї барои расидан ба маќсади худ истифода намуда, сипсас, њамаи онњоро на танњо “кидат” карданд, балки бо тамѓањои “атеист”-у “зардуштї”-ю “мунофиќ” онњоро аз байн бурданд. Кабири њам дар Дортмунд њамин домро густарда буд.

Њамин тавр, бо вуљуди тарњу њиллаи нав ва бо вуљуди ба хотири сиёсат ва ќудрат расман даст кашидан аз ислом, М.Кабирї аз љамъомади Дортмунд бо дасти холї баргашту маблаѓњои охунд-спонсорњо њамагї ба бод рафтанд. Бе шубња, ин нокомї на танњо шикасти нањзатињо, балки шикасти фоњиши тарроњон ва хољагони онњо низ мебошад.

 

Фаридун Ориёї

 

«Голубая жемчужина» Таджикистана
напоит всех соседей

В эти июльские, аномально жаркие дни, когда необходимость в чистой питьевой воде ощущается особо остро, граждане Республики Таджикистан с ещё большим пониманием относятся к инициативе главы государства о её рачительном использовании. Несмотря на то, что республика занимает одно из первых мест в мире по пресноводным запасам, которых ей хватит надолго, руководство страны понимает проблемы соседей, не имеющих такого природного богатства. 
Президент РТ Э.Рахмон неоднократно заявлял, что «мы, продолжая добрую традицию своих предков, никогда и никоим образом не оставим своих соседей без воды». Было отмечено, что РТ путём привлечения отечественных и зарубежных инвестиций готова реализовать проект по обеспечению жителей стран Центральной Азии качественной питьевой водой из Сарезского озера, которой хватить народам региона на века. Ещё в 2007 году экологически чистая питьевая вода Сареза бесплатно была предложена соседним республикам, хотя в мире пресная вода дорожает с каждым годом. Необходимо было совместно профинансировать 600-километровый водопровод и насосные установки. В то время реализации проекта помешал глобальный экономический кризис, экологические проблемы и некоторые политические моменты. 
Данный проект не оставил без пристального внимания глава Узбекистана Ш.Мирзиёев, который предложил создать консорциум, совместную комиссию по изучению вопросов использования пресной воды Сарезского озера, которой в нём заполнено более 17 квадратных километров (16 кубических километров).
18 мая с.г. таджикский "Ориёнбанк" и частная китайская компания из Гонконга Heaven Springs Dynasty Harvest Group подписали соглашение о стратегическом сотрудничестве в данном направлении. На территории Таджикистана планируется строительство предприятия по производству чистой питьевой воды, которая будет поставляться в страны Центральной Азии и другие государства. Детали и проектная стоимость будут оговорены дополнительно. По оценке экспертов, это – выгодное и экологически безопасное для всех предприятие. Озеро стабильно наполняется водой и её откачивание для питьевых нужд не отразится на полноводности. Если, согласно прогнозам, стоимость питьевой воды в мире будет расти, Таджикистан сможет организовать её рентабельную поставку в другие государства, что привлечёт сюда и других инвесторов. 
Но в то время, когда братские среднеазиатские республики и их китайские экономические партнёры достигли взаимопонимания, наладили добрососедские отношения в сфере водных ресурсов в интересах своих народов, ряд ангажированных журналистов, в числе которых корреспондент российской «Независимой газеты» В.Панфилова, вновь и вновь пытаются внести разлад, непонимание и вражду. Народы Центральной Азии с заинтересованностью и светлыми надеждами наблюдают за развитием взаимовыгодных проектов, а названная журналистка со свойственной ей недоброжелательностью, злобой и завистью строчит заказные пасквили под провокационными заголовками. 
В.Панфилова заявляет себя как обозреватель отдела политики стран ближнего зарубежья «НГ», однако на практике её обзоры политической и экономической жизни стран СНГ носят однобокий, тенденциозный и заказной характер. Закономерно, что после многих лет стагнации в отношениях Узбекистана и Таджикистана возникают естественные трудности в механизме разрешения тех или иных соглашений и договорённостей. Всё это решаемо, не так страшно и бесперспективно, как описывает В.Панфилова, освещая, например, 
встречу премьер-министров Узбекистана и Таджикистана в Фергане. 
На фоне реального прогресса во взаимовыгодном сотрудничестве двух стран, В.Панфилова апеллирует к чужому мнению, вырванному из контекста, в сокращенном, упрощённом или извращённом варианте. Все её публикации являются тенденциозным дайджестом, цитатником, перепечатками из других изданий чужих слов. Без единого собственного тезиса или мысли! В.Панфилова выбрала удобную форму «творчества» - выполнять редакционное задание чужими руками, чужим пером. Взамен собственноручно написанных статей и авторских идей она ограничивается подборками и обозрениями. Наряду с констатацией отдельных фактов, В.Панфилова собирает весь негатив, высказанный когда-либо на освещаемую ей тему. 
Сотрудница «Независимой газеты» В.Панфилова независима от чего и от кого? От государства? От заказчиков? От спонсоров? Риторические вопросы! Она представляет «Независимую газету». Независимую от правды, объективности и компетенции. 
В своей работе В.Панфилова и её редакторы используют основные принципы внешней политики колониальных империй – «разделяй и властвуй» и «загребай жар чужими руками». Сегодня такой приём активно используют недоброжелатели против независимых постсоветских республик, стремясь поссорить их между собой, чтобы потом единолично управлять их судьбами, диктовать свои условия. Это – политика заказчиков В.Панфиловой и ей подобных, которые платят им деньги. Она – лишь жалкий исполнитель их воли. Но поссорить братские народы, столетиями живущие по соседству, не получится! Если В.Панфилова является обозревателем, ответственным за публикации о Таджикистане, ей не мешало бы посетить эту страну в ознакомительных и познавательных целях для достоверного освещения современных реалий.
Республика Таджикистан, основным богатством которой являются гидроресурсы, искренне делится ими с окружающими. Недоброжелателям не остаётся ничего более, как громко кричать вслед, писать провокационные статьи, махать руками и кусать локти.

Денис Веденеев

Сомонаҳои расмӣ



Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон


МИҲД вилояти Суғд


АМИТ "Ховар"

Эълонҳо

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Диққат! Озмун!

Диққат! Озмун!

Мақомоти иҷроияи ҳокимияти давлатии шаҳри Гулистон барои ишғоли мансабҳои холии маъмурии хизмати давлатӣ озмун эълон...

10 Сен 2025

Диққат! Озмун!

Диққат! Озмун!

Мақомоти иҷроияи ҳокимияти давлатии шаҳри Гулистон барои ишғоли мансабҳои холии маъмурии хизмати давлатӣ озмун эълон...

04 Дек 2024

ДИҚҚАТ! ОЗМУН!

ДИҚҚАТ! ОЗМУН!

Мақомоти иҷроияи ҳокимияти давлатии шаҳри Гулистон барои ишғоли мансабҳои холии маъмурии хизмати давлатӣ озмун эълон...

24 Апр 2024

Диққат! Озмун!

Диққат! Озмун!

Мақомоти иҷроияи ҳокимияти давлатии шаҳри Гулистон барои ишғоли мансабҳои холии маъмурии хизмати давлатӣ озмун эълон...

25 Апр 2022

Диққат! Озмун!

Диққат! Озмун!

Мақомоти иҷроияи ҳокимияти давлатии шаҳри Гулистон ба мансабҳои холии маъмурии хизмати давлатӣ озмун эълон менамояд ...

04 Ноя 2021

Мо дар Фейсбук

Ташрифкунандагон


mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterИмрӯз:2290
mod_vvisit_counterРӯзи гузашта:2742
mod_vvisit_counterҲамин ҳафта:18105
mod_vvisit_counterҲафтаи гузашта:15922
mod_vvisit_counterҲамин моҳ:49284
mod_vvisit_counterМоҳи гузашта:64236
mod_vvisit_counterҲамагӣ:9164771

Райъпурсӣ

Сомона чи хел аст?